Inspiratie is een ding.
Je hebt het vaak niet als je het nodig hebt, omdat je al veel te lang geen post meer hebt geplaatst op je social media kanalen. Je baalt, maar hoe harder je baalt, het wordt er niet beter op. Inspiratie kan je niet echt dwingen, of eigenlijk echt niet.
Maar er zijn mensen, daar ben ik er eentje van, die gezegend zijn met een bak voor ideeën. Een soort radar die aangaat bij een leuk gesprek. Waarmee je andere ondernemers kan motiveren en inspireren, waardoor zei weer verder kunnen.
Er zijn hierin twee groepen (voor mijn bizz):
1. De groep ondernemers die leeglopen op social media en het hoe dan ook niet zelf willen doen.
Hoeveel tips en ideeën ik ook geef, ze vinden het stom, het kost ze enorm veel tijd en nog meer energie. Dat betekent 👉 niet zelf doen!
2. De groep ondernemers die het wel zelf willen doen, maar af en toe een zetje nodig hebben.
Ze missen soms de inspiratie, maar vinden het wel leuk om te zien wat er gebeurt en hebben er geen moeite mee om het zelf te plaatsen. Daar zijn de brainstorms voor. Want dan krijg je een bak inspiratie. Hoe langer je een boekt, hoe meer inspiratie, hoe verder je vooruit kan werken.
Mijn tip is om niet te ver vooruit te plannen. Vaak zie je dan een post voor diezelfde dag en denk je: Hoe kom ik hieraan? Dit past helemaal niet bij mij vandaag. Dit wil ik niet posten. Je haalt de post weg en je hebt vervolgens geen post. Hoe vaak ik hoor dat dit gebeurt, not normal.
Onderwerpen hebben voor 2 weken is prima, goed zelfs. Maar plan ze niet te lang van de voren in, want dan kost het je weer onwijs veel tijd om alles aan te passen.
Omdat ik heb gemerkt dat mijn passie is om andere ondernemers hiermee te ondersteunen, is het net zoals bij de schilder die zijn huis nog niet heeft geverfd, op mijn kanalen ook niet on point zeg maar.
Dat is geen leidraad, mijn account is niet het voorbeeld. Het account van mijn klanten zijn het voorbeeld. En ook dat is lastig te zien van de buitenkant. Het gaat namelijk niet om de likes. Het gaat om wat je eruit wilt halen. Dat kunnen klanten zijn. Nou, jouw klanten hoeven niet te liken, als ze maar wel gaan kopen. Daar draait het dus om in jouw social media.
Ik zie zoveel ondernemers alleen maar zenden, de grooste valkuil die er is. Daar haken mensen op af. Daar houden jouw klanten niet van. Natuurlijk mag je je aanbod laten zien, maar als je alleen maar gaat op sales gaat focussen, dan heb je het niet begrepen.
Dat is pas zonde van je tijd en energie. Dat gooi je namelijk weg.
Loop jij leeg op het doen van je social media? Of heb je inspiratie nodig once in a while?