Aandacht trekken met social media teksten

Knoop in je oren. Niet alleen maar zenden. Sterker nog. Zenden is nooit de manier om aandacht te trekken van je doelgroep. Je mag laten zien wat je doet. Voor wie je het doet. Maar laat niet alleen je product of dienst zien.
Schrijf voor je klant. Naar je klant. Omdat je jouw droomklant wil aantrekken. Je wilt de aandacht trekken. Zodat ze stoppen met scrollen en je boodschap lezen. En zien. Je wil interactie. Zodat je weet waar de behoefte van je droomklant helder wordt.

Dus focus op wat je klant wil horen. Neem je droomklant in je hoofd. En zeg hardop wat je tegen die droomklant wil zeggen. Schrijf dat op. Dus ook hoe je het zegt. We maken vaak een saai, stroperig verhaal. Met woorden die overbodig zijn. Maar ook moeilijke woorden. Woorden die je nooit uit zou spreken. Waarom schrijf je het dan op? Kan je gelijk mee kappen. Korte zinnen. Zet gewoon een punt waar je aan een komma denkt. Begin je volgende zin ook actief. Met bijvoorbeeld ‘en’ of ‘omdat’. Leest lekker. Probeer maar eens.

En ook, nogal belangrijk. Wat levert het je klant op? Waarom moet je klant jouw dienst of product kopen. Welk gat vul jij op. Want misschien ben jij in je vak niet de enige 😉 kleine kans. Want als dit wel zo is, dan kan je alles vergeten! 😉 Er zijn meer ondernemers met hetzelfde product. Of dezelfde dienst. Geeft niet. Want je kan alsnog opvallen. En goed ook. Door het gat binnen je niche op te vullen. En het zo aan te bieden hoe de anderen het net niet doen.

Het is niet eenvoudig. Daarom zijn er ook specialisten. Mij moet je ook niet aan de boekhouding zetten. Iets wat je niet leuk vindt, geen energie voor hebt of gewoon de tijd niet voor hebt, betekent maar één ding. Uitbesteden. Iemand die er beter in is dan jijzelf. Zodat jij door kan met je missie. En geholpen wordt door specialisten. Die jouw boodschap om weten te zetten in een helder verhaal. Een duidelijke boodschap.

Blijf altijd dichtbij jezelf. Heb je humor. Verwerk het in je teksten. Ben je lang van stof? Stop daar dan mee. Kom to the point. Want we hebben geen tijd meer om eindeloos lange berichten te lezen. Dan moet het wel heel erg waardevol zijn. Dus vertel direct het moraal van je verhaal. Zijn je volgers dan geïnteresseerd, dan gaan ze door. Vinden ze het niks, kleine kans dat ze dan doorlezen.

Heb je toch een lang verhaal te vertellen. Verdeel dit dan in verschillende visuals. Een korte caption, met de uitleg in de visuals. Dat is een manier om toch meer te vertellen. Ook voor het swipen van de visuals. Hou ze interessant. En leesbaar. Maak de tekst niet te klein. Gebruik dan liever een extra slide.

Leesbaar is het toverwoord. En leesbaar maak je het door korte zinnen. Sneller punten zetten. To the point komen. En je spreektaal omzetten in schrijftaal.

Laat me eens meekijken. Twijfel je aan een tekst. Of heb je het nog niet in de vingers. Wil je schrijven vanuit de behoefte van de klant? Wil je interactie? Wil je likes? Ik redigeer een x aantal posts voor je. Zodat je leert hoe je dit zelf doet. Of je besteedt het voortaan uit. Het is een makkelijk rekensommetje. Wat levert het op als je teksten hebt die raken. Die de aandacht trekken. En die klanten opleveren. Pak je rekenmachine er maar bij.

Schrijven is leuk. Ik leer het je leuk te vinden.

Nog meer leuke blogs!

Succesvol ondernemen op jouw voorwaarden!

Een bedrijf starten is een mooie manier om bijvoorbeeld financiële vrijheid te krijgen en om te bepalen wanneer jij wil werken. Jouw eigen regels gelden! Maar er is meer voor nodig dan alleen ambitie. Met de juiste investeringen, strategieën en plannen kan iedereen...

Blog
dec 29, 2022

Waarom ik ga voor duurzame bedrijven

Een duurzame samenwerking is voor mij dus samenwerken voor de lange termijn plus samenwerken met groene bedrijven. Bedrijven die iets bijdragen aan deze planeet. Het valt niet mee om als individu het goede te doen. We worden zo misleid, etiketten die niet leesbaar...

Blog
dec 12, 2022

FUCK High end

Wat is het waard, high end. Het betekent zoveel als dat je voor jouw dienst een forse prijs kan vragen, want je levert immers een partij waarde waar je u tegen zegt. Mijn bescheiden mening is dat high end niet meer is dan wat andere ondernemers ook aanbieden....

Blog
okt 4, 2022

Waar haal jij de inspiratie voor je social media vandaan?

Inspiratie is een ding. Je hebt het vaak niet als je het nodig hebt, omdat je al veel te lang geen post meer hebt geplaatst op je social media kanalen. Je baalt, maar hoe harder je baalt, het wordt er niet beter op. Inspiratie kan je niet echt dwingen, of eigenlijk...

Blog
sep 8, 2022